Een bedrijfje dat caravans, campers en/of vakantieauto’s verhuurt, doet op dit moment goede zaken. Steeds meer consumenten hebben niet de financiële zekerheid om een eigen kampeerwagen te kopen, of zijn na de coronacrisis op zoek naar een interessant alternatief voor de jaarlijkse vliegvakantie. Bij beide consumenten liggen kansen voor ondernemers die voertuigen voor kampeervakanties aanbieden. Om de meeste klanten te bereiken en je service te verbeteren kan een zogenaamd Customer Relationship Management-systeem uitkomst bieden. Wat heb je als verhuurder aan zo’n app?
Klantgegevens overzichtelijk vastleggen
Een CRM-systeem van een bedrijf als https://www.lime-technologies.com/nl/ is bedoeld om klantgegevens op te slaan. Omdat de administratie van een caravanverhuurder nogal in de papieren kan lopen, is een CRM-app een uitkomst. Hier leg je precies in vast wat de huurperiode van elk voertuig is, welke aanbetalingen gedaan zijn, welke bewijsstukken de klant heeft ingeleverd en wat de conditie van je wagenpark is. In plaats van rondslingerende briefjes staat alles nu in een app die ongelofelijk makkelijk te doorzoeken is, en die al je werknemers kunnen gebruiken.
Klanten terug laten komen
Wil jij die lompe beunhaas zijn die geen enkele interesse toont in zijn klanten? Of degene die elke huurder bij naam kent en precies weet waar zijn laatste vakantie naartoe ging? Een app van https://www.lime-technologies.com/nl/ laat je elk detail over je klanten vastleggen. Mailtjes en andere contactmomenten komen in de database terecht, en je kan hier ook de voorkeuren, interesses en speciale wensen van je huurders opslaan. Zo’n persoonlijke service zorgt er voor dat klanten elk jaar een caravan van jou willen huren, en je bovendien aanbevelen aan hun vrienden.
Belangrijke documenten opslaan
Voor de huur van elke camper en caravan moeten meerdere documenten worden ondertekend. Alle contracten en voorwaarden kan je opslaan in een CRM-app, en direct de juiste ‘papieren’ naar de goede klant opsturen. Die kan ze digitaal ondertekenen en terugzenden, zodat je nooit meer documenten hoeft te printen of uit een bureaulaatje te vissen. Ook andere delen van je administratie, van je visitekaartjes en online reclames tot je logo en je privacyverklaring, kan je op één bekende plek terugvinden en delen met wie je maar wilt.
Communiceren met je werknemers
De laatste belangrijke pluspunt van een CRM-app voor een caravanverhuurder is dat als digitaal prikbord dient. Een CRM-systeem van https://www.lime-technologies.com/nl/ kan door al je werknemers en je externe contacten gebruikt worden om intern te mailen en te chatten. Je personeel kan hun werkrooster thuis inzien op hun smartphone en voorkeuren voor hun beschikbaarheid aangeven. Ook opmerkingen over het onderhoud en eventuele nodige reparaties aan de caravans of garage komen op een zichtbare plek terecht. Daardoor wordt samenwerken makkelijker en bespaar je tijd, terwijl misverstanden vermeden worden.